Kuba Pogorzelski

Muzyk perkusjonalista, socjolog, nauczyciel, organizator. Założyciel pierwszych w Polsce zespołów grających muzykę bębniarską Afryki oraz pierwszej warszawskiej szkoły gry na bębnach specjalizującej się w muzyce Afryki Zachodniej, Kuby i Brazylii Strefa Rytmu . Jego największą pasją jest muzyka Zachodniej Afryki (Mali, Gwinea, Senegal, Burkina Faso). Obronił pracę magisterską na temat "Społeczna funkcja tradycyjnej muzyki Afryki Zachodniej", w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych, na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat gra na instrumentach perkusyjnych pochodzących z tego regionu, specjalizując się w dwóch: djembe i dundun.

Strefa Rytmu

Wykształcenie muzyczne zdobywał pod okiem afrykańskich mistrzów w Mali, Gwinei i Senegalu metodą, jaka od setek lat służy muzykom afrykańskim do przekazywania wiedzy o swej kulturze. Od kilku lat sam przekazuje tę wiedzę w Polsce, propagując niezwykle kunsztowną sztukę gry na djembe. Wyrazem postępu pracy edukacyjnej było powstanie szkoły gry na bębnach Strefa Rytmu , w której wraz z Nikodemem Bąkowskim uczą muzyki granej w Afryce oraz na Kubie. Jest też liderem grupy perkusyjnej Strefa Rytmu.

West African Project

Był założycielem zespołów wykonujących tradycyjną muzykę czarnej Afryki w Polsce: Pagota, Djembe Jet i Heban. Obecnie przygodę z muzyką tradycyjną kontynuuje w ramach West African Project , do którego zaprasza artystów prosto z Czarnego Lądu. W 2006 roku na 6 miesięcy przybył ze stolicy Mali, Bamako harfista i śpiewak Adama Kamissoko . Współpraca z nim zaowocowała wieloma niezwykłymi koncertami duetu oraz nagraniami, które być może wkrótce pojawią się w formie płytowej. Kolejnym gościem Kuby był przybyły w 2008 roku do Strefy Rytmu gwinejski perkusista Mohamed Gaspard Conde.

Kuba jest również współzałożycielem Centrum Kultur Świata oraz współorganizatorem Around the Rhythm Festival, którego 2 edycje odbyły się w 2012 i 2013r w Warszawie.

Poza Afryką

Mimo specjalizacji w muzyce Afryki, jest perkusistą otwartym i poszukującym nowych horyzontów. Stanowi rytmiczny filar zespołu Gadająca Tykwa oraz Wielbłądy . Tradycję afrykańską z powodzeniem zestawia z muzyką polską i słowiańską w legendarnej grupie polskiej sceny folkowej Kwartet Jorgi oraz z jazzem - w African Sound and Visual Project Wojtka Staroniewicza. Jest też członkiem grupy Ritmodelia , zespołu, który zasilają czołowi perkusiści polskiej sceny muzycznej i który z pomocą instrumentarium brazylijskiego wykonuje nowocześnie zaaranżowane utwory perkusyjne . Oprócz tego tworzy muzykę do spektakli teatralnych ("Urojenia" w reż. Krzysztofa Rekowskiego). Akompaniuje do warsztatów tańca afrykańskiego oraz pracuje jako muzyk studyjny. Jako specjalita od rytmu, został zaproszony na konferencję TEDx Warsaw, gdzie przedstawił "Rytmy nie do opisania" - wykład o tym, jak rytmika zachodnioafrykańska wymyka się znanym nam sposobom zapisu muzyki.

Podziel się!

Kalendarz

p w ś c p s n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Zapisz się do newlettera

CAPTCHA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.
7 + 1 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.

Nasi sponsorzy

Kontakt

Zapisz się na zajęcia!

Kliknij logo